龙与地下城 Wiki

索引:【神器目录

简介

卡达林魔石Chardalyn,耐瑟次等神器
Chardalyn1

注入了巨龙魔法、制成龙形并以魔法中的恶意驱动的卡达林魔石

基本信息
【等   级】次等神器Minor Artifact
【物品 类型】魔法石
角色关系
【战   役】FR
【创 作 者】撒鲁克巫虺sarrukh埃萝莉安Elorian
【所 有 者】众多
【简   介】撒鲁克巫虺最早发现这些矿石的秘密。数千年后于−1205 DR,耐瑟人矿工重新发现了 卡达林魔石Chardalyn,并由奥术师埃萝莉安揭开了它们的功能。这些石头能完好地吸收法术,并在经投掷后粉碎、原样释放出来。在1370s DR前,这些稀有而脆弱的魔法石基础售价高达2,0000gp,但在大规模普及后,这些神器的基础价值出现暴跌(存有1~3级法术,1,000gp;1~6级法术,3500gp;1~9级法术,8000gp)。

3e<Lords of Darkness.p181>卡达林魔石Chardalyn

卡达林魔石Chardalyn

  卡达林魔石Chardalyn 最早由 耐瑟瑞尔人Netherese 矿工在4000年前发现,这些自然形成的黑色岩石能够包含一道法术。法术可以通过将石头掷向目标来释放。岩石非常易碎,将在击中硬物时碎成粉末状物质。耐瑟瑞尔人奥术师通常会给 卡达林魔石 灌注攻击性法术,比如 火球术fireball
Chardalyn: First discovered in a Netherese mining camp over 4,000 years ago, chardalyns are naturally occurring black rocks that can contain a single spell. The spell is released by hurling the rock at a target. The rock is very brittle, pulverizing into a powdery substance when struck against a solid object. Netherese arcanists typically imbue chardalyns with offensive spells, such as fireball.

  你可以将 卡达林魔石 掷出100呎远,射程增量为20呎。击中目标需要进行成功的远程接触攻击骰。当 卡达林魔石 撞击坚硬表面时,储存其中的法术将会被立即施展,效果如同创造了 卡达林魔石 的施法者所施展的一样。
You can toss a chardalyn up to 100 feet with a range increment of 20 feet. A successful ranged touch attack roll is required to strike an intended target. The spell stored in the chardalyn is cast immediately when the rock strikes a hard surface, with the same effect as if the spell had been cast by the chardalyn’s creator.

  投掷 卡达林魔石 算作攻击动作。你一次只能投掷一个 卡达林魔石,不过如果你有多次攻击次数,那么每轮你也可以投掷多个。
Tossing a chardalyn counts as an attack action. You can toss only one chardalyn at a time, but you can toss more than one each round if you have multiple attacks.

Chardalyn

卡达林魔石储魔武器