龙与地下城 Wiki

索引:【类神力
索引:【尤格罗斯领主】/【阿尔托罗斯魔

简介

塔芭Taba,间谍大师
Taba
基本信息
【阵   营】NE
【神   力】N
与诸神的关系
【神   系】尤格罗斯领主Yugoloth Lord阿尔托罗斯魔Altraloth
【主   神】鬼婆女主人→无
神国与教会
【简   介】塔芭Taba 是终极的间谍与盗贼大师,拥有完美的变形能力。

她的真面目和性别不得而知,出于对财物的贪婪和对刺激的兴趣,经常受雇完成各种与邪魔有关的任务(如带人进入奈瑟斯、从格拉兹特那盗取神器等等)。但她从不接受与访问上层位面或进入神国有关的任务。

她从未被发现失败过——当然,是在失败的任务中,让雇主没几乎再开口传播来实现的。

2e<Dragon Annual 2.p106>鼠疫魔王Bubonix

塔芭Taba

  阵营 中立邪恶NE;
  防御等级 -9;移动 21;生命值 183;零级命中值 -3;#攻击 如同选中的形态
  伤害 见下
  魔抗 130%
  力量 21,敏捷 25,体质 21,智力 22,感知 23,魅力 24
AL NE; AC -9; MV 21; hp 183; THACO -3; #AT as form chosen; Dmg see below; MR 130%; S 21,I 22, D 25, W 23, C 21, Ch 24.

  你想想偷偷溜进 奈瑟斯Nessus 吗?或者你想从 格拉兹特Grazzt 的堡垒取回他从你族人那偷来的神器?你不确定你怎样才能做到。然后,你听见了某些神秘鬼婆的传言——这些鬼婆听说了你的计划。她可能知道谁帮得上你——当然,前提是你付得她的价钱。伙计,别问这只鬼婆谁将成为你的向导。这是个高度机密。她什么都不会告诉你,除了一个名字——塔芭Taba。巴佬,你只需要这些。放心,塔芭会带你进去的。这只 阿尔托罗斯魔altraloth 从未失手。
So you want to sneak into Nessus? Or perhaps you want to get inside of Grazzt's fortress to take back that artifact he stole from your people. You're not quite sure how you will ever be able to do it. Then you hear the chant from some mysterious hag who heard your plans. She might know someone who could help, if you can pay her price. Don’t ask the hag who will be your guide. It's all hush-hush. She won't tell you anything except one name-Taba. That’s all you need to know berk. And rest assured, Taba will get you in. This altraloth never fails.
[印记城黑话:chant——表示新闻,本地闲话,事实,情形或者其他任何有关当前局势的事情.]
[印记城黑话:Berk——巴佬。一个笨蛋,尤指那些因为搞不清状况而把自己卷入大麻烦的家伙。]

  塔芭的历史,甚至是塔芭的真实形态都鲜为人知。甚至连她是不是雌性也无从得知,那只是她最常呈现的形态。对她的所有占卜尝试都将自动失败。她是终极的间谍与盗贼大师,拥有变形为任何邪魔的能力。拥有了这项能力,她可以轻易潜入或逃出任何 下层位面the Lower Planes 而不被注意到。事实上,她的渗透和间谍活动的手段几乎是万无一失的。她能不带口音地说任何下层位面语言,并可辐射出任何她选择的邪恶阵营灵光。
Little is known about Taba's history or even her true form. It's not even known if she is a female but that’s the form she’s most often seen in. Attempts to divine information about her automatically fail. She is the ultimate master spy and thief, with the ability to take the shape of any fiend. With this ability, she is easily able to slip into and out of the depths of any of the Lower Planes without notice. In fact, her approach to infiltration and espionage is practically foolproof. She speaks all lower planar tongues with no accent and can radiate any evil alignment she chooses.

战斗Combat:

  塔芭的 形体变化shapechange 允许她获得所呈现为任何邪魔(甚至是独特个体)的外观。这项能力也为她提供了所选形态的天然攻击、天生能力、移动能力和特殊防御。如果新形态的抗力比起真身更强,她将获取新形态的抗性,例如 冰魔gelugon 对寒冷的免疫力。在战斗中,塔芭通常会选择成为更强大的邪魔个体,例如 巴洛炎魔balor 和 深狱炼魔pit fiend——除非在那种环境下,低级邪魔更为合适。塔芭不会因为任何原因恢复其原本形态。随意使用,她拥有以下天赋类法术能力,而不受当前形态影响:死云术cloudkill(l/天),恒久之暗continual darkness死雾术death fog(1/天),侦测谎言detect lie(始终生效),次元门dimension door治疗术heal(3/天),降低抗力lower resistance魔法飞弹magic missile(10发),穿墙术passwall反重力reverse gravity(l/天),徽记术symbol</i(任意种类,1/天),真知术true seeing缚灵形体wraithform。她免疫所有幻术/幻象魔法。她从未被发现以 异界之门gate 召唤尤格罗斯魔提供帮助。在下层位面时,这只阿尔托罗斯魔每轮再生2点生命值。
Taba's shapechange ability allows her to take on the guise of any fiend-even letting her assume individual identities. This ability also provides her with the natural attacks, innate abilities, locomotion, and special defenses of the form chosen. Taba gains the resistance of her new form if it is better than her own natural defenses, such as a gelugon's immunity to cold. Taba usually chooses to be one of the more powerful fiends, such as balors and pit fiends, when fighting—unless it would be more appropriate to be a lesser fiend. Taba will never revert to her original form for any reason. She possesses the following innate abilities usable at will regardless of her current form: cloudkill (l/day), continual darkness, death fog (1/day), detect lie (always active), dimension door, heal (3/day), lower resistance, magic missile (10 missiles), passwall, reverse gravity (l/day), symbol-any (1/day), true seeing, and wraithform. She is immune to all illusion/phantasm magics. Taba has never been seen gating in yugoloths for assistance. The altraloth regenerates 2 hp/ round on the Lower Planes.

【以下内容选摘自:[p.104]阿尔托罗斯魔Altraloth:老鬼婆的冠军斗士Champions of the Night Hags】
  作为一种尤格罗斯魔,阿尔托罗斯魔不受强酸、火焰、铁器和毒素攻击的伤害;所受喷吐武器攻击伤害减半;所受寒冷伤害翻倍。随意使用,除了所拥有的其它天赋能力外,所有阿尔托罗斯魔都能施展以下类法术能力:变形自身alter self活化死尸animate dead造成疾病cause disease魅惑人类charm person进阶魅影力量improved phantasmal force燃火术produce flame无误传送术teleport without error。其因鬼婆的转化而来的先天能力和抗力,将列于下文每位阿尔托罗斯魔对应条目之中。
Being yugoloths, altraloths take no damage from acid, fire, iron, and poison attacks; half damage from gas attacks; and double damage from cold attacks. All altraloths can enact the following spell-like abilities at will, in addition to any other innate abilities possessed: alter self, animate dead, cause disease, charm person, improved phantasmal force, produce flame, and teleport without error. Innate abilities or resistances altered by the hags are found under each altraloths particular entry.

追随者&资源Followers & Resources:

  任何想要了解塔芭所提供服务的人,都必须先联系她的其中一位老鬼婆创造者。她们据信数量在一打左右,可能是有史以来存活时间最久的鬼婆群。这些鬼婆一天到晚竖着耳朵倾听潜在的顾客,只在她们觉得某人能付得起高价的时候才去接近。只有鬼婆们知道如何联系塔芭,并且只会在支付全款后这样做。即便是这样,塔芭也不一定会接下这份工作,即便她会很乐意地收下他们的钱。这个追求刺激的家伙,会拒绝任何她认为不够有挑战性的工作。
Anyone wishing to inquire about Taba's services must contact one of her night hag creators. They are believed to number a dozen or so and are perhaps the longest-surviving hag covey that has ever existed. These hags always have their ears open for possible customers and will only approach someone if they feel he can pay the steep price. Only the hags know how to contact Taba and will do so when paid in full. Even then, Taba does not guarantee that she will take the job, even though she will gladly take their money. This thrill-seeking altraloth turns down any job if she does not believe it is challenging enough.

计划&目标Plots & Goals:

  在塔芭身上真正反映了她那颗尤格罗斯魔黑心的主要是对获取财富的兴趣。不同于其他尤格罗斯魔,塔芭具有冒险精神。她喜欢接受危险的任务,并将在任务完成后获得极大的乐趣。然而,即便是她竭尽全力,她也未必能总是会获得成功。高级别的邪魔一直在提防间谍活动,一个严重的失误很容易就将导致这只阿尔托罗斯魔的终结。
Truly yugoloth to her black heart, Taba is primarily interested in acquiring wealth. Unlike the other altraloths, Taba possesses an adventurous spirit. She enjoys accepting very hazardous missions and derives great pleasure when these missions are accomplished. However, even with all her powers, she does not always succeed. The high-level fiends are constantly on guard for espionage and one serious lapse could easily spell the altraloth's end.

  老鸟们可以雇佣她完成各种各样的任务,通常是把他们带进自己通常无法进入的地方。塔芭在开始工作前,必须满足几个条件。首先,必须向她透露这次任务的细节和意图。其次,在任何情况下,随行人员都必须完全服从她的安排。一项失误或故意行为将危及整个任务。她藐视失败。当然,雇佣这只阿尔托罗斯魔并不会让前往奈瑟斯的旅行变得容易,但塔芭知道如何正确地贿赂看门人,哪条道路不那么致命等等。雇佣她的人一定要保持警惕。如果她认为当前的任务不可能成功,尤其是某位雇主在行动中犯下了错误,她会毫不犹豫地放弃、转而投身下个任务。这可能意味着一队人在 卡尼亚Cania 搁浅滞留,而且身后是一大队穷追不舍的巴特祖魔鬼。那些被她抛弃的人永远不会有机会活着报告她的背叛行为。在过去,塔芭被雇佣做过取回或交付神器、绑架高阶邪魔和其他与各路邪魔有关的事情。她绝不会进入任何神力的神国,或是访问 上层位面the Upper Planes,因为她有充足的理由害怕神力们和天界生物。她甚至拒绝为 阿斯莫aasimar 们工作,因为他们的血统与善良联系紧密。塔芭积极地把自己的业务限制在下层位面上。
Bloods can hire her for a variety of services, usually as guide to sneak them in somewhere they could not normally enter on their own. Taba has a few conditions that must be met before she begins a job. First of all, details and intents of the mission must be revealed to her. Second, she must be obeyed completely in all circumstances by those who accompany her. One misstep or willful act could jeopardize the mission. She despises failure. Of course, hiring the altraloth does not make a trip to Nessus easy but Taba knows the right palms to grease, the less deadly paths to take, etc. Those who hire her must be wary. If she believes there is no way to succeed in her current mission, she’ll abandon it without hesitation and move on to the next mission especially if one of her employers, blundered the operation. This may mean stranding a party on Cania with a horde of baatezu in hot pursuit. Those she abandons never live to report her treachery. In the past, Taba has also been paid to retrieve or deliver artifacts, kidnap high ranking fiends, and other fiend-related matters. She won’t enter any powers' realms or visit the Upper Planes as she rightfully fears powers and celestials. She even refuses to work for aasimars because of their close blood-ties to good. Taba actively limits her business affairs to the Lower Planes.
[印记城黑话:Blood——专家,智者或是任何领域的老鸟。一个角斗士冠军可以是一个 blood, 一个强大的巫师也可以是blood.称呼某人为blood是对其特别尊敬的一种表示.]