龙与地下城 Wiki

索引:【类神力
索引:【大魔鬼】/【巴特祖贵族

简介

安度西亚斯Amduscias,敌群和解者
Amduscias
基本信息
【头   衔】大魔鬼Greater Devil,地狱公爵Duke of Hell,敌群和解者Reconciliator of Foes
【阵   营】LE
【神   力】N
与诸神的关系
【神   系】巴特祖贵族the Batezu Nobility
【主   神】提亚玛特Tiamat
神国与教会
【神   国】巴托地狱Baator/1th 阿佛纳斯Avernus
【简   介】安度西亚斯Amduscias 是位侍奉提亚玛特的地狱公爵,其麾下有29支阿比塞龙魔连队。他拥有独角兽、隼面男和蛇尾狼三种形态,并精通扮演与谈判。

1e<Dragon 075.p016>九层地狱第一部分The Nine Hells Part Ⅰ

  名讳Name:安度西亚斯Amduscias
  侍奉于In service of:提亚玛特Tiamat
  管辖或职位Command or position:29 支阿比塞龙魔连队companies abishai

安度西亚斯Amduscias

  (地狱公爵Duke of Hell)

  出现频率FREQUENCY:唯一Unique(非常罕见Very rare)
  出现数量NO. APPEARING:1
  防御等级ARMOR CLASS:-2
  移动速度MOVE:见后See below
  生命骰HIT DICE:92 生命值hit points
  在巢穴中概率% IN LAIR:20%
  宝藏类型TREASURE TYPE:见后See below
  攻击次数NO. OF ATTACKS:见后See below
  伤害/攻击DAMAGE/ATTACK:见后See below
  特殊攻击SPECIAL ATTACK:见后See below
  特殊防御SPECIAL DEFENSES:+2 或更好的武器方可命中
  魔法抗力MAGIC RESISTANCE:65%
  智力INTELLIGENCE:优秀Exceptional
  阵营ALIGNMENT:守序邪恶Lawful evil
  体型SIZE:见后See below
  灵能能力PSIONIC ABILITY:216
      攻击/防御模式Attack/Defense Modes:全部All/全部all

  安度西亚斯Amduscias 作为公爵侍奉着 阿佛纳斯Avernus 的统治者 提亚玛特Tiamat,其麾下有29支阿比塞龙魔连队。安度西亚斯的记性很好、且计略狡猾。随意使用,他可 变化形体shape change 为以下三种形态:首先,是一匹火眼紫角的脏黄色独角兽;其次,是一只隼首人,在这种形态下,他通常身着一袭深红色或是黑色的长袍;最后,也是他最喜欢的形态—— 一匹有着可缠绕、收缩之蛇尾的狼。无论他处于哪种形态,安度西亚斯既不需要、也不会去穿戴任何防具。
Amduscias is a duke in the service of Tiamat, ruler of Avernus, and leads 29 companies of abishai. He is a being of long memory and cunning strategies. He can shape change at will into a dirty yellow unicorn with eyes of flame and a purple horn, a hawk-headed man (he usually wears dark red or black robes when in this form), or his favored form: a wolf with a prehensile, constricting serpent's tail. He does not need, and does not wear, armor in any of his forms.

  当处于独角兽形态时,安度西亚斯的攻击手段是独角(造成2-9点伤害,效果如同一柄 创伤剑sword of wounding)或 蹄子(每轮2次,各造成2-10点伤害)在该形态下。他的最大移动速度为18",并可以从静态发车“脱缰而奔”,有些人说:“如果马儿不受控制地惊叫或者狂奔,就是安度西亚斯在蛊惑它们。”
When in unicorn form, Amduscias attacks with his horn (acts as a sword of wounding, for 2-9 damage), or his hooves (2 per round, for 2-10 damage each). His maximum movement rate in this form is 18"; he can "bolt" from a standing start, and some say that when horses spook or gallop uncontrollably, it is because Amduscias has affected them.

  在类人形态,安度西亚斯的敏捷为 平均average 水平,每轮可攻击2或3次(拳击[每只手1~2点伤害]+喙啄[1~8点伤害],或者武器+喙啄)。安度西亚斯拥有一双双巧手,可以双手各使用一只小型武器(例如匕首,飞镖)。这只魔鬼在类人形态的力量高于平均水平,并有一只外观类似蜂鸟、长而弯曲的喙——看似脆弱,实际上非常强壮和锋利。在该形态下,他的移动速度为12"。
In human-like form Amduscias has average dexterity, and two or three attacks (fists for 1-2 each and beak for 1-8, or weapon and beak). Amduscias is ambidextrous and can wield two weapons if they are small (e.g., daggers or darts). This devil has above average strength when in human-like form, and a long, curved beak somewhat like a humming-bird's in appearance. This beak is, however, terrifically strong and sharp. His move in this form is 12".

  安度西亚斯喜欢以狼形态战斗;此形态下,他的移动为18",其并以两只前耙爪和下颚、或是他的后爪与尾巴进行攻击。如果条件允许的话,他可以在一轮之内,对任意多目标使用全部的六种攻击。耙爪每只每轮造成3-12点伤害,下颚1-10点伤害,尾巴每轮造成1-10点紧勒伤害——如果安度西亚斯将被擒抱的受害人丢进水里、或砸在石头上等,还将造成额外伤害。如果被切断,或是在一轮中遭受了17点伤害,或在连续轮中受到了26点伤害,蛇尾将会松开。
Amduscias prefers to fight in wolf form; his movement rate is 18", and he attacks with two raking foreclaws and his jaws, or his hind claws and tail. If in a position to do so, he can use all six of these attacks in a round, against as many targets. The claws do 3-12 damage each, the jaws 1-20, and the tail 1-10 constriction damage per round plus additional damage if Amduscias uses it to immerse a held victim in water, batter a victim against a rock, etc. The tail will loosen its grip if it is severed, or if it is dealt 17 points of damage in any single round or 26 points of damage over a succession of rounds.

  安度西亚斯需要花费一轮来变化形体(在此期间除了说话外,不能做其它任何事),并且只能使用上述的形态。每轮1次,每次1种,他可以使用下列的类法术能力。请注意,(就像其他魔鬼一样)他不像 主物质位面Prime Material Plane 施法者那样需要借助姿势、言语和材料成分来使用类法术能力。安度西亚斯的类法术能力如下:烟火术pyrotechnics燃火术produce flame火焰护盾fire shield(两种版本),侦测隐形detect invisibility侦测谎言detect lie阅读魔法read magic物品定位术locate object驱散魔法dispel magic念动术telekinesis(最大重量为 5,000 g.p.),寻找魔宠find familiar(为另一个存在;找到的魔宠将是 小魔鬼imp),and faerie fire. 安度西亚斯可对周身3码内的任何人造成 恐惧fear(对抗法术豁免检定以避免,且每轮只能影响一个目标)。每日1次,他可使用一道 震慑徽记symbol of stunning
Amduscias can change forms in one round (during which he can do nothing else except speak), and is restricted to the forms described. He can use the spell-like powers listed below, one at a time, once per round. Note that (as with other devils) verbal, somatic, and material components — as spell-casters on the Prime Material Plane know them — are not necessary. Amduscias' spell-like powers are: pyrotechnics, produce flume, fire shield (either version), detect invisibility, detect lie, read magic, locate object, dispel magic, telekinesis (5,000 g.p. maximum weight), find familiar (for another being; the familiar will be an imp), and faerie fire. Amduscias can cause fear (save vs.spell to avoid) in anyone within 3" he points at (but only one target per round). Once per day he can use a symbol of stunning.

  安度西亚斯有时会被唤作“敌群和解者Reconciliator of Foes”,这既因为他是位技艺娴熟的演员和谈判者,也因为提亚玛特经常雇他来调解魔鬼们或她眷属之间的纠纷。无论他处于什么形态,安度西亚斯都能完美地使用和理解任何语言(类似于 巧言术tongues 法术)。在遭遇安度西亚斯时,他只有处于类人形态时才有宝藏,且宝藏类型可能是任何类型。安度西亚斯每轮再生2点生命值。随意使用,他可以70%的成功率 召唤 1-3只阿比塞龙魔。
Amduscias is sometimes called the "Reconciliator of Foes," because he is a skillful actor and negotiator, and Tiamat often employs him to mediate in disputes between devils or her kin. While in any of his forms, Amduscias can speak and understand perfectly any language (cf. tongues spell). When encountered, Amduscias will only have treasure with him if he is in his human-like form; if so, it may be of any type. Amduscias regenerates 2 hit points per round. He can summon (with a 70% chance of success) 1-3 abishai at will.