龙与地下城 Wiki

索引:【神力
索引:【克苏鲁神话】/【旧日支配者

简介

格拉基Glaaki
Glaaki
基本信息
【阵   营】CE
【神   力】D(rank 1)
与诸神的关系
【神   系】克苏鲁神话Cthulhu Mythos旧日支配者Great Old Ones
神国与教会
【神   国】主物质位面The Prime Material Plane太阳系天宇Solar Sphere地球the Earth新几内亚New Guinea新不列颠岛New Britain Island
【信   徒】格拉基之仆Servitors of Glaaki
【简   介】格拉基Glaaki,赛文河谷五废柴中知名度最高的存在,与克苏鲁等强大同侪比起来它微不足道,但凭借着谨慎(怂)和狡猾,不仅苟活至今,还为自己挣得了一点微薄的神力(神格 1,挑战等级 16)。

在被贪婪的人类填湖赶出位于真·不列颠岛的赛文河谷的老巢后(人类活动对濒危珍稀动物栖息地破坏的又一力证),故土难离的它目前已经流窜到新几内亚(属于世界最不发达国家巴布亚新几内亚)海岸边的新·不列颠岛(面积3.7万平方千米,人口22.2万,特产椰子、库鲁病和食人番,二战期间拉包尔倭畜入乡随俗在当地吃人把当地野人吃了一干净)的一片湖泊中,平时靠给方圆2里地里的野人叔叔托梦骗过来湖边然后强行拉壮丁,来维持这个可悲教派(百多个信徒)的规模。

在战斗中,他会让手下的炮灰先上,然后使用自己贫弱的法术先行攻击,见状不妙就跑路。

3e<Call of Cthulhu d20.p305>格拉基Glaaki

格拉基Glaaki

超大型旧日支配者Huge Great Old One(半神Demigod,[猜测]神格 1)(水栖亚种Water)

  领域:水Water
  生命骰:19d12+95(323 生命值)
  先攻:+4(+4 精通先攻Improved Initiacive)
  速度:100 呎,游泳 100呎
  防御等级:27(-2 体型,+18 天生,+1 神性)
  攻击:6 刺蜇stings +28近战
  伤害:刺蜇 2d8+12 加 毒素(精通重击Improved Critical)
  接触/面宽:20 呎×20 呎/20 呎
  特殊攻击:奴役毒素Servitor poison,梦引dream pull
  特性:神性特性Divine qualities(见上see above),伤害减免damage reduction 36/+4,法术抗力SR 33,水栖亚种water subtype,火焰抗力fire resistance 25,黑暗视觉darkvision 60 呎
  豁免:强韧 +17,反射 +12,意志 +16
  属性:力量 26,敏捷 10,体质 20,智力 22,感知 18,魅惑 24
  技能:炼金+28,专注+57,克苏鲁神话Cthulhu Mythos+28,交涉+17,躲藏+14,知识(神秘)+28,知识(不死)+28,聆听+28,占卜+28,搜索+26,法术辨识+26,侦查+6
  专长:警觉Alertness,盲战Blind-Fight,精通重击Improved Critical(刺蜇sting),精通先攻Improved Initiative,武器专攻Weapon focus(刺蜇sting),武器专攻Weapon focus(刺蜇sting)
  气候/地形:水生Aquatic(尤其是在 太平洋the Pacific Ocean 中)
  组织:独一Unique,或 格拉基 与 4-16只格拉基之仆Servitors of Glaaki
  挑战等级:17
  宝藏:双倍标准
  阵营:混乱邪恶Chaotic evil
  等级调整:
  理智损失:1d4/1d20
【译注:原文格拉基选了两次武器专攻Weapon focus(刺蜇sting)】

Glaaki

  卵形身体上支棱出无数尖细锐利,像多彩的金属一般的脊刺;在卵形较圆的那一端是长着圆而薄的嘴的松软发泡的脸,上面伸出三支顶着黄色眼睛的眼柄。身体底侧长满了可能是用来移动的白色锥体。它的身体直径至少宽有10英尺……长长的触手在上面虬结生长……它耸立起身,搏动和摇摆的轰鸣震耳欲聋……一条脊刺刺向了一个受害者……
From an oval body protruded countless thin, pointed spines of multi-colored, metal; at the more rounded end of the oval a circular, thick-lipped mouth formed the center of a spongy face, from which rose three yellow eyes on thin stalks. Around the underside of the body were many white pyramids, presumably used for locomotion. The diameter of the body must have been ten feet at its least wide... long stalks [were] twisting above it... [the] shape towered, pulsing and shaking with deafening vibration ... a spine stiffened toward [a victim].
      ——拉姆齐·坎贝尔,《湖中栖物》
      —Ramsey Campbell, “The Inhabitant of the Lake”

  格拉基Glaaki 的外观犹如海胆糟糕透顶的、噩梦般的祖先。它浑身覆盖着起伏不定的刺棘和炯炯有神的眼柄,这团恐怖之物在地球上栖息的是如此之久,以至于像所有被称为 旧日支配者Great Old Ones 的生命一样,声称已经拥有了某种程度的神力。但仅就格拉基的情形来说,与绝大部分旧日支配者相比,它是如此的微不足道——但已经强大到能够严重干扰遭遇它的调查员。
Glaaki appears as a nightmarish ancestor of a sea urchin gone terribly wrong. Covered in undulating, stinging spines and glaring eye-stalks, the horror has lived on Earth so long that it, like all beings called Great Old Ones, lays claim to some measure of divine power. In Glaaki's case, it is minuscule compared to most other Great Old Ones, but great enough to seriously disturb any investigators who encounter it.

信徒WORSHIP

  格拉基领导着一支尤其令人生厌的邪教,在这支邪教中,绝大部分追随者都是被活化的尸体。这些摇摇晃晃的不死生物被称作 格拉基之仆Servitors of Glaaki。格拉基目前居住在 新不列颠岛New Britain Island(位于 新几内亚New Guinea 海岸附近)的一处湖底,从那通过其“梦引dream pull”能力来召唤新的教徒。如果离开了从其仆人那里吸取的力量,格拉基将无法将梦引投射到任何距离。但只要有人来到附近居住,它就能投射梦引,或是派遣仆人去捕获或引导新的入会者。
Glaaki heads a particularly loathsome cult in which most followers are animated corpses. These shambling undead are known as the Servitors of Glaaki. Glaaki currently dwells at the bottom of a lake on New Britain Island (off the coast of New Guinea) from whence it summons new cultists by its “dream pull.” Without the strength Glaaki draws from its Servitors, it cannot send the dream pull any distance. But whenever someone comes to live nearby, it can send dreams or dispatch Servitors to capture or guidc new initiates.

  在入会仪式上,初修士将站在湖边,而格拉基将水中升起。这位神明将把自己的一根脊刺刺入受害者的体内。大多数受害者都将因为棘刺上的特殊毒素而死亡,成为不死的格拉基之仆。更多关于这种被强行转化的崇拜者的信息和统计数据,见格拉基之仆Servitors of Glaaki(第158页)。
For initiation, the novice stands on the lakeshore while Glaaki rises from the water. The god drives one of its stinging spines into the victim. Most victims succumb to death from the special poison coating each stinger, becoming undead Servitors of Glaaki. See Servitors of Glaaki (page 158) for more information and statistics on these forcefully converted cultists.

  许多仆从都从格拉基处习得了至少1~2道法术,以增强他们煽动更多人加入的能力。
Many Servitors learn at least one or two spells from Glaaki directly, enhancing their ability to sway even more initiates.

战斗COMBAT

  格拉基更喜欢把战斗丢给它的仆从。它的第一轮进攻是使用法术,但它的脊刺在近距离内会产生可怕的威胁。
Glaaki prefers to leave combat to its Servitors. Its first offense is spells, but its stinging spines arc a dreadful threat in close quarters.
【译注:格拉基卡面能力没有法术能力,但所有神明都可以随意自发自己的领域法术,格拉基的唯一领域是水。】

奴役毒素Servitor Poison(特异Ex):

  毒素攻击将对强韧豁免检定(DC 24)失败的对手,造成2d4点体质的初始伤害。在于格拉基相遇之后幸存下来的中毒者,不会受到二次伤害。被棘刺的力量或/和初始伤害杀死的受害者,会被毒素转化。棘刺将留在伤口中(需要进行DC 24的力量检定才可移除),在刚死的新鲜尸体上,它将在受害者坏死的血肉中长出突。在24小时内生长完成后时,棘刺将脱落,留下一个不出血的青灰斑点,并从那里散发出一张红线的网络。受害者随后将成为一具不死生物奴隶,即格拉基之仆——尽管它在未来的许多年里将继续保持着活物的外观。
Poison attacks deal initial damage of 2d4 Constitution to the opponent on a failed Fortitude saving throw (DC 24). Poison victims who survive an encounter with Glaaki do not endure secondary damage. Victims who are killed by the force of the sting and/ or the initial damage are transformed by the poison. The stinger-tipped spines stay in the wounds (requiring a Strength check against DC 24 to remove), and on a recently dead body, grow protrusions through the victim's necrotic flesh. When growth is complete in 24 hours, the spine drops off, leaving a livid spot that does not bleed and from which emanates a network of red lines. The victim is then an undead slave, a Servitor of Glaaki, though it may keep the appearance of a living creature for many years to come.

梦引Dream Pull(超自然Su):

  格拉基能向潜在的入信者发送催眠的梦境。格拉基主要通过梦境牵引来吸引受害者来到湖边进行入会仪式。格拉基的梦境牵引只对指定区域内沉睡的生物有效。格拉基可以用它的催眠梦境覆盖一片区域,相当于每位当前正在侍奉格拉基的仆从100呎半径(无论这些仆从当前身在何处)。一般来说,在任何时候都有大约100名仆从崇拜格拉基,使他的梦境半径覆盖到了不到2哩的范围。在这个区域内沉睡的人需要进行一次意志豁免检定(DC 12)来避免此效果。格拉基每晚可使用该能力1次。
Glaaki can send hypnotic dreams to potential initiates. Glaaki mainly uses the dream pull to draw victims to its lake for initiation. Glaaki's dream pull only works on sleeping creatures within the specified area. Glaaki can blanket an area with its hypnotic dreams equal to 100 feet of radius per Servitor currently serving Glaaki (regardless of where the Servitor is currently located). Generally, about one hundred Servitors worship Glaaki at any given time, giving his dream pull a radius of a little under two miles. Sleeping victims in the area make a Will saving throw (DC 12) to avoid the effect. Glaaki can use this ability once per night.