龙与地下城 Wiki

索引:【类神力
索引:【大魔鬼】/【巴特祖贵族

简介

毕索泽雅Bensozia,地狱之后
Bensozia consort to amodeus by johndowson d13nwuw-fullview
基本信息
【头   衔】地狱之后Queen of Hell
【阵   营】LE
【神   力】N→Dead
与诸神的关系
【神   系】巴特祖贵族the Batezu Nobility
【主   神】阿斯莫蒂斯Asmodeus
神国与教会
【神   国】巴托地狱Baator/9th 奈瑟斯Nessus
【简   介】毕索泽雅Bensozia 是阿斯莫蒂斯的配偶、格莱西雅之母、地狱之后。
后来她遭莱维思图斯弑杀(其动机有几种说法),当时的护卫人员中包括阿斯莫蒂斯的管家马蒂诺特。作为惩罚,阿斯莫蒂斯褫夺了莱维思图斯的地位、将其封印在了冰中。

1e<Dragon 076.p034>九层地狱第二部分The Nine Hells Part Ⅱ

  名讳Name:毕索泽雅Bensozia(雌性f)
  侍奉于In service of:阿斯莫蒂斯Asmodeus
  管辖或职位Command or position:配偶Consort

毕索泽雅Bensozia

  (地狱之后Queen of Hell)

  出现频率FREQUENCY:唯一Unique(非常罕见Very rare)
  出现数量NO. APPEARING:1
  防御等级ARMOR CLASS:-2
  移动速度MOVE:18"/26"
  生命骰HIT DICE:86 hit points
  在巢穴中概率% IN LAIR:95%
  宝藏类型TREASURE TYPE:C, R, X
  攻击次数NO. OF ATTACKS:1 次
  伤害/攻击DAMAGE/ATTACK:2-12
  特殊攻击SPECIAL ATTACK:见后See below
  特殊防御SPECIAL DEFENSES:见后See below
  魔法抗力MAGIC RESISTANCE:80%
  智力INTELLIGENCE:天才Genius
  阵营ALIGNMENT:守序邪恶Lawful evil
  体型SIZE:中型M(6 呎高)
  灵能能力PSIONIC ABILITY:261
      攻击/防御模式Attack/Defense Modes:全部All/全部all

  毕索泽雅Bensozia 是 阿斯莫蒂斯Asmodeus 的配偶,她坚定地支持着自己的丈夫。她本尊是诸大公的配偶中的最有权势者,但她的影响力并不完全依赖于阿斯莫蒂斯;据说除非 大帝the Great One 离席,否则毕索泽雅绝不会开口。毕索泽雅看上去对自己的地位很满意,虽然她不总与阿斯莫蒂斯发生身体接触,但她自然的举止显露着冷淡的礼貌与傲慢,很少泄露自己的真实情感。她手持一柄黄铜权杖,对所有善良阵营者造成4-16点伤害,对魔鬼造成3-12点伤害,对其他存在造成2-8点伤害。在徒手攻击时,她的双手造成2-12点伤害。
Bensozia is the consort of Asmodeus, and staunchly supports her mate. She is personally the most powerful of the consorts, but her influence is entirely linked with that of Asmodeus; it is said that Bensozia speaks not, save by the leave of the Great One. Bensozia seems happy in her position, although she is not always physically with Asmodeus, but her natural manner is coldly polite and haughty, seldom revealing her true feelings. She bears a brass scepter that does 4-16 damage to all creatures of good alignment, 3-12 damage to devils, and 2-8 damage to others. Empty-handed, she strikes with her hands for 2-12 damage.

  随意使用,每次1道、每轮1次,毕索泽雅还能使用以下类法术异能:烟火术pyrotechnics燃火术produce flame活化死尸animate dead火球术fireball(3d6),闪电束lightning bolt(2d6),驱散魔法dispel magic魅惑人类charm person魅惑怪物charm monster暗示术suggestion超感ESP侦测隐形detect invisibility侦测魔法detect magic鉴定术identify短讯术sending(仅能向阿斯莫蒂斯发送),传送术teleport,以及 许愿术limited(如果满足他人,则为 有限许愿术limited wish)。每日2次,毕索泽雅还能使用一道 死亡一指finger of death,并且每日1次,她还能 医疗术heal 自身。通过向某一个体发言,她能造成 恐惧fear(射程 6,进行2的法术豁免检定可避免),此外,她还能 召唤summon 1-2只 深狱炼魔pit fiends(50%可能性),或 1-4只 雄霸魔malebranche(30%可能性)。毕索泽雅每3轮再生1点伤害。
Bensozia can use the following spell-like powers at will, once per round and only one at a time: pyrotechnics, produce flame, animate dead, fireball (3d6), lightning bolt (2d6), dispel magic, charm person, charm monster, suggestion, ESP, detect invisibility, detect magic, identify, sending (to Asmodeus only), teleport, and (fulfill another's limited) wish. Twice per day Bensozia can employ a finger of death, and once per day heal herself. She causes fear (6' range) by speaking to an individual (save vs. spell at -2 to avoid), and can summon 1-2 pit fiends (50% chance), or 1-4 malebranche (30% chance). Bensozia regenerates 1 point of damage every 3 rounds.

描述Description:

  毕索泽雅是位身材高大匀称的人型魔鬼。她有着苍白的长发、闪亮的黑色双眸、猩红的皮肤、棕色的大蹄子和分叉的尾巴。她总是身着内衬鲜红色丝绸的宽松黑色长袍,头戴着由黄金打造、镶嵌着一些大块红宝石的 地狱之后Queen of Hell 后冠(总价值26,000金币)。
Bensozia is a tall statuesque, human-appearing devil. She has long white hair, large glistening black eyes, scarlet skin, large brown hooves, and a forked tail. She always wears loose black robes with a scarlet silk lining within, and, as Queen of Hell, a diadem of beaten gold set with large rubies (total value 26,000 gp).