龙与地下城 Wiki

索引:【神力
索引:【类神力
索引:【荒神】/【上古邪物】/【上古憎恶邪恶

简介

派斯凯色希丝Piscaethces,血色女王
The Blood Queen
基本信息
【别名/面相】派斯色希丝Pisaethces
【头   衔】上古邪物Elder Evil,血色女王The Blood Queen
【阵   营】LE
【神   力】I/N
【神   职】统治domination,压迫oppression
与诸神的关系
【神   系】荒神Primordial上古邪物Elder Evil
【盟   友】齐雅温纱丽Kiaransalee
【敌   对】伊莉丝翠Eilistraee维伦Vhaeraun席文塔姆Selvetarm罗丝Lolth关纳德Ghaunadaur深地·杜菈Deep Duerra
神国与教会
【神   国】巴托地狱Baator/3th 弥瑙洛斯Minauros
【徽   记】黏液球,被同类物质的小液滴包围sphere of mucus surrourided by droplets of same
【信   徒】LE(底栖魔鱼aboleth)
【简   介】派斯凯色希丝Piscaethces,血色女王、底栖魔鱼之神,她是底栖魔鱼的造主,也是底栖魔鱼城市崇拜的几位上古邪物中最受尊崇的一位,另一位上古邪物至古者就诞生于她的血液之中。

2e<Night Below Book Ⅳ:Maps and Handouts>地下城主复述卡片DM Reterence card 5:血色女王The Blood Queen(中等神力Intermediate Power)

翻译:子虚子

血色女王The Blood Queen(中等神力Intermediate Power)

  底栖魔鱼奉 血色女王The Blood Queen 为其创造神。血色女王据信定居于 外层位面Outer Plane 巴托地狱Baator弥瑙洛斯层Minauros 层面,是一条巨大、臃肿、无触手、几乎没有特征的 底栖魔鱼aboleth。女王的“鲜血”(实际上,一大团黏液的迷瘴)持续围绕她流动,流进她肥大而凝滞的身体所在的沼泽。
The Blood Queen is revered by aboleth as their creator deity. Believed to reside on the layer of Minauros on the Outer Plane of Baator, the Blood Queen is a vast bloated, tentadeless almost featureless aboleth. The Queen's "blood" (in actuality, a vast miasma of mucus) flows ccmtiriiicnisly aroimd her and into the vast bog in whidi her cotpiilerit and unmovmg form resides.

角色扮演指南Role playing Note:

  血色女王的行为动机是统治其注意到的一切存在,并永远延伸这种统治的范围。这种行为没有什么特别的动机;统治的目标与目的就是统治,统治不是达成其他任何东西的手段。幸好,与血色女王强烈的欲望相比,可以说她是个懒神。她更有可能瘫在原地,沉浸在关于统治的幻想之中,而不是实际做点什么来让梦想成真。据说她偶尔下的几个蛋会被送到主物质位面,由底栖魔鱼养父母孵育,成为最伟大的底栖魔鱼专家。血色女王极少派遣化身;她只有在防止某个重要的底栖魔鱼城市完全灭绝时才会这么做。
Role playing Note: The Blood Queen's driving motivation is to dominate all beings who come to her notice and to eternally extend the mnge of that domination. There is no espedal motive for this; dommation is a goal and an end in itself, not a means to achieve anything else. Fortunately, the Blood Queen is a lethargic Power, for all time intensity of her desire. She is more likely to he torpid and sunk in her own fantasies of dominatioii than actually doing anything to make them reality. It is said that her rarely-laid eggs are despatched to tiie Prime Material Plane and hatdied by parental aboleth to become the greatest of savant aboleth, It is extraordinarily rare for the Blood to despatch an avatar; she only does so to prevail total extinction of a major aboleth city.

数据Statistics:

  神祇阵营:守序邪恶LE;
  信徒阵营:守序邪恶LE(底栖魔鱼aboleth);
  神祇关注领域:统治domination,压迫oppression;
  神祇的徽记:黏液球,被同类物质的小液滴包围sphere of mucus surrourided by droplets of same。
Statistics: Deity's alignment—LE; woishipperys alignment—LE (aboleth); deity's sphere of interest—-domination, oppression; deity's symbol—sphere of mucus surrourided by droplets of same.

The Blood Queen

血色女王的化身The Blood Queen's Avatar

  (16 级法师Wizard,16 级祭司Priest)

  血色女王的化身看上去像是没有触手,巨大无匹的底栖魔鱼,有着斑驳的灰色印记。她使用为其祭司列出的所有领域的法术(见下文),以及所有学派的法师法术,但不包括高于4环的,基于火焰的法术和死灵法术。
The Blood Queen's avatar appears as a feitacleless, gigantic abo-leth with mottled gray rnarkin She uses spells from spheres listed for her priests (see below) and wizard spells from any schools save fire-based spells and necfomanlic spells of higher than 4th level.

  力量 16,敏捷 10,体质 16,
  智力 19,感知 19,魅力 16,
  移动 3,游泳24,体型 巨型G(40呎),魔抗 25%,
  防御等级 0,生命骰 18,生命值 144,
  #攻击 0次,零级命中值 不存在,伤害 0
  Sir 16 Dex 10 Con 16
  Int 19 Wis 19 Cha 16
  MV 3, swim 24 SZ G (40') MR 25%
  AC 0 HD 18 hp 144
  #AT 0 THAC0 n/a Dmg 0

特殊攻击/防御Special Attacks & Defenes:

  每轮1次,每天可尝试10次,血色女王可以尝试 奴役enslave 200呎距离内的1只生物,受术者需要以-4惩罚进行对抗法术的豁免检定以抵消此效果。被奴役 的生物会毫不迟疑地遵循女王以心灵感应下达的任何命令。每日各2次,她能创造 绝望徽记symbols of hopelessness支配徽记symbols of domination。每回合1次,她能啐出一大团黏液,射程可达100呎。这个黏液团能覆盖10呎见方的区域。区域内的目标能够以-4惩罚进行1次对抗权杖/魔杖/法杖的豁免检定以抵消黏液团的效果,否则这个黏液团将会产生相当于 黏质魔杖wand of uiscid globs 1发充能的效果(见第二卷,57页)[译注1]每日一次,她能召唤1d3个底栖魔鱼专家和1d4+4条普通的底栖魔鱼。血色女王不会被幻术、水元素法术或效果、或者任何将会对她造成心灵支配的法术(魅惑支配,诸如此类)所影响。因为女王有又厚又弹的皮,所以一切钝击武器对她完全无效。+2以下附魔加值的有刃武器对她没有效果,+3或更佳附魔的有刃武器也只能造成一半伤害。
Special Attacks & Defenes: The Blood Queen can attempt to enslave creatures within 200', one per rounds ten attempts per day, saving throw vs. spell at a -4 penally to negate. Enslaved beings obey all the Queen's telepathic commands without heatation. She can create symbols of hopelessness and domination twice per day each, Once per turn, she can spit a huge blob of mucus to a range of 100 feet. This blob covers an area of 10 feet square. Targets in the area am allowed a savirig throw vs rod/wand/staff at a -4 penalty to negate the effect of the blob, which otherwise acts as a charge from a wand of uiscid globs (see page 57 of Book Ⅱ). Once per day, she can somnnon 1d3 savant aboleth and 1d4+4, ordinary aboleth. The Blood Queen is unaffected by illusions, Elemental Water spells or effects, or any spells vhich would confer mental domination over her (charm, domination, etc.) Due to the Queen's thick, rubbery skin, she is completely immime to ai bliuit weapom. Edged weapons of below +2 enchantment have no effect on the Blood Queen, and edged weapons with an endiantment of +3 or above caose but hall dantage.
【译注1:这件物品能发射黏液团,射程最远60呎;所有被黏质团命中的生物,如果在对抗魔杖的豁免中失败,将被永远粘在原地。这种粘结如此牢固,以至于有巨大力量的生物在试图挣脱时可能把自己撕碎。这种黏质团只能被酒精溶解。】

祭职者的职责Duties of the Priesthood

  血色女王的底栖魔鱼专家祭司-法师们有义务抓住一切机会奴役和统治周围的其他生物,并统治该种族巨大的地下城市中的底栖魔鱼社群。在仪式之日必须向血色女王献上血祭,这个仪式之日通常与该世界的月相周期有关。每年1次,这种仪式祭品必须包括不低于7级的施法者,或者拥有7+生命骰和类法术能力的生物。
The Blood Queen's savant aboleth priest-wizards are expected to take every opportunity to enslave and dominate other creatures around them, and to dominate aboleth society in the great under-dark cities of that race. Sacrificial victims must be offered to the Blood Queen on ritual dyass, usually linked to lunar cycles of the world. Once per year, these must include spellcasters of no lower than 7th levd or creattims with 7+ HD and spell-like powers.

对祭司的要求Requirements for Priests:

  属性:感知 15,智力 15;
  阵营:守序邪恶LE(仅底栖魔鱼);
  武器:无武器限制(几乎总是首选天生武器);
  防具:任意;
  领域:共通,魅惑,预言,元素风,元素地,元素水,守卫,守序,保护,召唤,太阳(仅限反转形态,次级接触),气候;
  等级限制:12 级;
  其它:底栖魔鱼祭司不被授予任何特殊理论,也不能驱散不死;
Requirements for Priests: Wis 15, Int 15; alignment LE; aboleth only. No weapon restrictions (natural weaponry is almost always 1st). Spheres allowed: All, Charm, Divination, Elemental Air, Elemental Earthy Elemental Watei^ Guardian, Law, Protection, Summoning, Sun (reversed only, ininor access), Weather. Level limit: 12th level. Aboleth priests do not gain any special powers, nor can they Turn undead.