龙与地下城 Wiki

索引:【类神力
索引:【大魔鬼】/【巴特祖贵族

简介

玛帕Malphas,地狱公爵
Malphas
基本信息
【头   衔】大魔鬼Greater Devil,地狱公爵Duke of Hell
【阵   营】LE
【神   力】N
与诸神的关系
【神   系】巴特祖贵族the Batezu Nobility
【主   神】提亚玛特Tiamat
神国与教会
【神   国】巴托地狱Baator/1th 阿佛纳斯Avernus
【简   介】玛帕Malphas 是侍奉提亚玛特的地狱公爵之一,麾下有40支阿比塞龙魔连队,并拥有类人与乌鸦两种形态。

1e<Dragon 075.p016>九层地狱第一部分The Nine Hells Part Ⅰ

  名讳Name:玛帕Malphas
  侍奉于In service of:提亚玛特Tiamat
  管辖或职位Command or position:40 支阿比塞龙魔连队companies abishai

玛帕Malphas

  (地狱公爵Duke of Hell)

  出现频率FREQUENCY:唯一Unique(非常罕见Very rare)
  出现数量NO. APPEARING:1
  防御等级ARMOR CLASS:-3
  移动速度MOVE:12"/30"(在 乌鸦形态crow form)
  生命骰HIT DICE:90 生命值hit points
  在巢穴中概率% IN LAIR:20%
  宝藏类型TREASURE TYPE:见后See below
  攻击次数NO. OF ATTACKS:2 次
  伤害/攻击DAMAGE/ATTACK:根据武器By weapon type +5
  特殊攻击SPECIAL ATTACK:见后See below
  特殊防御SPECIAL DEFENSES:+2 或更好的武器方可命中
  魔法抗力MAGIC RESISTANCE:70%
  智力INTELLIGENCE:优秀Exceptional
  阵营ALIGNMENT:守序邪恶Lawful evil
  体型SIZE:见后See below
  灵能能力PSIONIC ABILITY:220
      攻击/防御模式Attack/Defense Modes:全部All/全部all

  玛帕Malphas 作为公爵侍奉着 阿佛纳斯Avernus 的统治者 提亚玛特Tiamat,其麾下有40支阿比塞龙魔连队,并且就像他的同侪 安度西亚斯Amduscias 公爵 和深狱炼魔 戈布Goap 一样,常能发现他在阿佛纳斯旅行、执行提亚玛特的意旨。提亚玛特的公爵都没有永久性的营地或堡垒,而是共同维持着一个公共防御系统——“安全”洞窟,他们的军队可以在那里修整和集结。
Malphas is a duke in the service of Tiamat, ruler of Avernus. He leads 40 companies of abishai, and, like his fellow duke Amduscias and the pit fiend Goap, is likely to be found traveling about Avernus enforcing Tiamat's will. None of Tiamat's dukes have permanent encampments or fortresses, but instead they maintain a commonly held system of guarded, "safe" caves where their forces can rest or gather.

  玛帕呈现为以下形态:一位强而有力、皮肤黝黑的男人,身披一袭镶满宝石的黑天鹅绒礼袍(这些宝石价值不菲,各类宝石总计333颗,如果被完成取下,每颗的基本价格为100gp);或是一只庞大的黑色类鸦鸟。玛帕会避免穿戴防具,在人类形态时会使用任何武器(以及他的类法术能力)投入战斗。他的嗓音深沉、蛊惑人心,结合他的 巧言术tongues超感ESP 能力(可随意使用),令他精擅欺骗他人——尤其是非魔鬼。若在人类形态被遭遇,他可能携带任何类型的宝藏。
Malphas appears as a powerful, darkcomplexioned man dressed in black velvet studded with gems (of considerable value; his robes have 333 gems of all sorts, 100 g.p. base value each, if recovered complete), or as a large, black, crow-like bird. Malphas shuns armor, and fights with all weapons (and his spell-like powers) when in human form. His voice is deep and compelling, and with his powers of tongues and ESP (usable at will), he is adept at deceiving others, particularly non-devils. He may carry treasure of any type if encountered in human form.

  每轮1次,随意使用,玛帕可使用以下一种类法术能力:巧言术tongues超感ESP(见上所注),烟火术pyrotechnics燃火术produce flame堡垒术fortress(将创造类似于 迪恩的折叠要塞Daern's Instant Fortress[见《地下城主指南DMG (1e)》]的建筑物,两者在所有方面全部相同,但它的门会为任何人开阖,且将在16回合、或是在玛帕希望时消失),侦测隐形detect invisibility阅读魔法read magic驱散魔法dispel magic烈焰箭flame arrow(玛帕可以将此力量用于自己或他人所持刀剑;这些刃器将变成 焰舌剑flume tongue swords:造成火焰伤害,但没有“命中”奖励,持续3轮),移除诅咒remove curse(或 降下诅咒bestow curse)。每日1次,玛帕可以使用一道 痛苦徽记symbol of pain,并可通过触碰(每轮1个目标)制造 恐惧fear(-2对抗法术豁免检定避免)。随意使用,他可以55%的成功率 召唤summon 1-2只阿比塞龙魔。玛帕每轮再生2点生命值。
Once per round, at will, Malphas can use one of his spell-like powers:tongues or ESP (as noted above), pyrotechnics, produce flame, fortress (this creates a structure similar to Daern's Instant Fortress — see the DMG — in all respects, save that its door will open and close for anyone, and it will disappear in 16 turns or when Malphas wills), detect invisibility, read magic, dispel magic, flame arrow (Malphas can also apply this to blades wielded by himself or others; these become flume tongue swords — fiery damage, but no "to hit" bonuses — for 3 rounds), and remove (or bestow) curse. Once per day Malphas can use a symbol of pain, and he can cause fear (save vs. spell at -2 to avoid) by touch (one target per round). He can summon 1-2 abishai, with a 55% chance of success, at will. Malphas regenerates 2 hit points per round.