龙与地下城 Wiki

索引:【神与类神总录
索引:【类神力
索引:【荒神】/【史拉蟾领主

简介

索雷尔Sorel,无政府主义领主
Sorel

配图为史拉亡蟾

基本信息
【头   衔】史拉蟾无政府主义领主Slaad Lord of Anarchy
【阵   营】CN
【神   力】N
【神   职】无政府主义Anarchy
与诸神的关系
【神   系】史拉蟾领主Slaad Lord
【主   神】伊戈尔勒Ygorl
【盟   友】伊戈尔勒Ygorl革命者同盟the Revolutionary League
神国与教会
【神   国】混沌海Limbo
【简   介】索雷尔Sorel 是只史拉亡蟾。作为伊戈尔勒的副官,她在后者的培养下,正在学习如何成为史拉蟾无政府主义领主。

2e<Dragon 221.p072>伊戈尔勒Ygorl,熵之领主Lord of Entropy(节选)

  在史拉蟾领主中,伊戈尔勒选择避开森达姆(这实际上一点不难),有时会喜欢与 丘斯特Chourst 同旅,对 瑞因布Rennbuu 则鄙视轻蔑,因为他还未想通这个暴发户是怎么把自己变成一位史拉蟾领主的。不过,因为对瑞因布改变史拉蟾的能力心怀恐惧,伊戈尔勒选择对他敬而远之。尽管他的个人立场是要将有抱负的史拉亡蟾通通吞噬掉,但伊戈尔勒已在培养一位史拉亡蟾——索雷尔Sorel 作为自己的副官。伊戈尔勒希望在不久的将来,索雷尔能擢升成为最新晋的史拉蟾领主,到那时,他将把索雷尔作为 无政府主义领主the Lord of Anarchy 和混沌海一件全新的混乱工具释放出来。身为一位真正的无政府主义者,索雷尔喜欢雇佣秘密特工来通过恐怖主义传播无政府主义,以蓄谋的行动来破坏守序的社会。她很受 革命者同盟the Revolutionary League 领导人的欢迎,该组织的许多人都参与到了她的致命计划中来。
Ygorl ignores Ssendam (rather easily, actually), enjoys Chourst's company at times, and despises Rennbuu because he has not yet figured out how the young upstart gave him the laugh to become a Slaad Lord. Ygorl would have devoured Rennbuu as a death slaad rather than allow him to develop. However, Ygorl gives the colorful Rennbuu a wide berth because he fears his ability to alter slaadi. Ygorl has been grooming one death slaad, Sorel, as his lieutenant, despite his personal standing order to consume aspiring death slaadi. In the near future, Ygorl hopes to unleash Sorel, the newest Slaad Lord, as the Lord of Anarchy and Limbo's latest instrument of chaos. Sorel, a true anarchist, enjoys employing secret agents to spread anarchy via terrorism and acts of sabotage designed to break down lawful societies. She is quite popular with the leaders of the Revolutionary League, many of whom are often involved in her deadly schemes.