龙与地下城 Wiki

索引:【类神力
索引:【尤格罗斯领主】/【阿尔托罗斯魔

简介

鼠疫魔王Bubonix,死亡使者
Anthraxus&Bubonix

矮胖者

基本信息
【头   衔】指挥官The Commander
【阵   营】NE
【神   力】N
与诸神的关系
【神   系】尤格罗斯领主Yugoloth Lord阿尔托罗斯魔Altraloth
【主   神】鬼婆女主人→无
【盟   友】弗拉兹厄鲁Fraz'urb'lu霍乱魔王Cholerix
【敌   对】阿索波斯Apomps
【从   神】霍乱魔王Cholerix
神国与教会
【神   国】卡瑟利Carceri苦痛具现之塔Tower of Incarnate Pain
【简   介】鼠疫魔王Bubonix 是一只强大的阿尔托罗斯魔,正在修筑的苦痛具现之塔的主人,根据他的计划,在这座塔完工之时,他将成为与焦炎将军奥伊诺罗斯平起平坐的纯粹邪恶三巨头。

他是一位下层位面的佣兵头子和假情报掮客,手下有大量尤格罗斯魔佣兵(大部分驻扎在灰色荒野,少部分在塔周围),并高薪雇佣了另一位阿尔托罗斯魔霍乱魔王作为副官。
他与塔纳厘诡骗主君弗拉兹厄鲁结盟,但憎恶一切尤格罗斯魔的格里莱尸魔神力阿索波斯一直在派遣尸魔对他骚扰乃至找机会伏击他本尊,并已多次摧毁了苦痛具现之塔。

鼠疫魔王的间谍,尤格罗斯魔死灵师 伊莱里斯Yleris奥库斯麾下时负责守卫神器 奥库斯之剑Orcusword奥库斯还是一只巴洛炎魔时的配剑),但最终监守自盗将这把神器交给了他。

2e<Dragon Annual 2.p106>鼠疫魔王Bubonix

鼠疫魔王Bubonix

  阵营 中立邪恶NE;
  防御等级 -10;移动 18;生命值 219;零级命中值 -3;#攻击 2次 或 武器
  伤害 2d4+10(×2) 或 使用武器
  魔抗 110%
  力量 22,敏捷 21,体质 19,智力 21,感知 20,魅力 12
AL NE; AC -10; MV 18; hp 219; THACO -3; #AT 2 or weapon; Dmg 2d4+10 (x2) or by weapon; MR 110%; S 22, I 19, D 21, W 20, C 21, Ch 12.

Anthraxus&Bubonix

矮胖者者

  阿尔托罗斯魔altraloth 鼠疫魔王Bubonix 耐心地驻扎在 卡瑟利Carceri 仍在修建之中的 苦痛具现之塔Tower of Incarnate Pain 外。有朝一日,这只独一尤格罗斯魔将见证自己自封为 焦炎将军the General of Gehenna 的对手、甚至自称为 卡瑟利暴君the Overlord of Carceri 的那一天。到目前为止,一切都在按他的计划进行。通过提供错误信息和尤格罗斯魔雇佣兵给 塔纳厘领主tanar'ri lords,这只染病的阿尔托罗斯魔变得富有而强大。并不清楚鼠疫魔王在被转化为是什么品种的尤格罗斯魔,但人们相信是 奥等罗斯魔arcanaloth。
Patiently camped outside the still-under-construction Tower of Incarnate Pain on Carceri is the altraloth, Bubonix. This unique yugoloth eventually sees himself becoming the self-styled counterpart to the General of Gehenna and has even has gone so far as to call himself the Overlord of Carceri. So far, things have gone his way. This diseased altraloth has grown wealthy and powerful supplying misinformation and yugoloth mercenaries to the tanar'ri lords. It is not known what yugoloth form Bubonix had prior to being transformed, but it is believed that he was an arcanaloth.

  鼠疫魔王看上去就像是个12呎高的丑恶类人生物,身上覆盖着腐烂的黑色块疮。这只阿尔托罗斯魔是鼠疫活生生的化身——他本尊便是得名于此。他的身躯散发着一种剧烈的腐肉恶臭,使半径10呎内的所有人都需通过-4惩罚的对抗毒素豁免,否则将因极度恶心而遭受零级命中值和防御等级的-2惩罚。鼠疫魔网总是穿着一件纯白色军装——不知怎的,这件衣服居然没有被他的烂疮不断流出的黑色脓液弄脏。
Bubonix appears as a 12'-tall hideous humanoid covered in putrid black lumpy sores. The altraloth is the living embodiment of the plague after which he is named. His body exudes a strong stench of decayed, rotted flesh causing anyone within 10' radius to save vs. poison at -4 or suffer a -2 to THACO and AC due to extreme nausea. Bubonix always wears a military uniform of the purest white, which somehow is not stained from the constant flow of blackest pus oozing from his sores.

战斗Combat:

  作为一位非常狡猾的战士,鼠疫魔王会在投身战斗前谨慎地评估他的对手。他偏好在战斗中使用将把场面搞的最混乱的过度杀伤战术以迷惑对手。有人说这是他从自己最亲爱的伙伴——塔纳厘亲王 弗拉兹厄鲁Fraz'urb'lu 学到了此等战术。在近距离战斗中,这只阿尔托罗斯魔要么会用他的巨爪撕裂对手,要么会使用他当时想要用的任何武器。就目前来说,鼠疫魔王目前偏爱一把天使剑,这件武器夺取自一位游荡地离苦痛具现之塔太近的 星界使徒planetar 间谍。随意使用,鼠疫魔王可施展以下类法术:高等幻术advanced illusion恒久之暗continual darkness操控温度control temperature(半径1哩),反制善良dispel good恐惧术fear飞行术fly灼热金属heat metal邪言unholy word(3/天),隐形术invisibility魔法飞弹magic missile(10发飞弹),形体变化shape change(变为任何类人形态),心灵遥控telekinesis力墙术wall of force,以及 曲木术warp wood。每日3次,鼠疫魔王可以在一个战斗轮中使用2次上述能力。每日3次,成功率100%,鼠疫魔王能以 异界之门gate 唤来2-8只 奥等罗斯魔arcanaloths。只有+3或更高附魔的武器才能伤害到他。鼠疫魔网免疫影响心灵法术。
A very cunning combatant, Bubonix cautiously sizes up his opponents before he wades into battle. He favors overkill tactics that cause the most chaos in battle to confuse his enemies. This is a tactic some say he learned from his dearest companion, the tanar'ri princeling Fraz'urb'lu. When in close combat, this altraloth can either use his massive claws to tear into an opponent or swing whatever weapon he fancies at the time. Currently, Bubonix's preferred weapon is an aasimon sword that he took off a planetar spy who wandered too close to the tower. At will, Bubonix can cast advanced illusion, continual darkness, control temperature (one-mile radius), dispel good, fear, fly, heat metal, unholy word (3/day), invisibility, magic missile (10 missiles), shape change (to any humanoid form), telekinesis, wall of force, and warp wood. Thrice per day, Bubonix can employ any two of these abilities in a single combat round. Bubonix can gate in 2-8 arcanaloths three times a day with a 100% chance of success. He can be harmed only by weapons of +3 or greater enchantment. Bubonix is immune to mind-affecting spells.

【以下内容选摘自:[p.104]阿尔托罗斯魔Altraloth:老鬼婆的冠军斗士Champions of the Night Hags】
  作为一种尤格罗斯魔,阿尔托罗斯魔不受强酸、火焰、铁器和毒素攻击的伤害;所受喷吐武器攻击伤害减半;所受寒冷伤害翻倍。随意使用,除了所拥有的其它天赋能力外,所有阿尔托罗斯魔都能施展以下类法术能力:变形自身alter self活化死尸animate dead造成疾病cause disease魅惑人类charm person进阶魅影力量improved phantasmal force燃火术produce flame无误传送术teleport without error。其因鬼婆的转化而来的先天能力和抗力,将列于下文每位阿尔托罗斯魔对应条目之中。
Being yugoloths, altraloths take no damage from acid, fire, iron, and poison attacks; half damage from gas attacks; and double damage from cold attacks. All altraloths can enact the following spell-like abilities at will, in addition to any other innate abilities possessed: alter self, animate dead, cause disease, charm person, improved phantasmal force, produce flame, and teleport without error. Innate abilities or resistances altered by the hags are found under each altraloths particular entry.

追随者&资源Followers & Resources:

  鼠疫魔王在阿尔托罗斯魔中是独一无二的,因为他聘用了一位阿尔托罗斯魔作为自己的至高副官——另一位名为 霍乱魔王Cholerix 的染疫冠军斗士。霍乱魔王有两项主要任务。一是监督在塔周围驻扎的尤格罗斯魔军队,其二是亲身与塔纳厘领主们会面、以鼠疫魔王的名义与他们签订雇佣合同。只有她的高薪得到支付时,霍乱魔王才会对鼠疫魔王保持忠诚——后者似乎很乐意满足这个条件。事实证明,霍乱魔王的重要服务对这位暴君的经营是无价的,让他的金库里塞满了几倍的金子。在鼠疫魔王的召集下,成千累万的尤格罗斯魔雇佣兵组成了一支支军队,向出价最高者出售。他们大多驻扎在 灰色荒野the Gray Waste,但也有一些驻扎在苦痛具现之塔周围以保护这座塔和这只阿尔托罗斯魔。鼠疫魔王的尤格罗斯魔军队在卡瑟利经常受到本地 格里莱尸魔gehelreths 的骚扰。格里莱尸魔神力the gehelreth power 阿索波斯Apomps 对尤格罗斯魔毫无好感,一有机会就会尝试伏击鼠疫魔王。目前格里莱尸魔只摧毁过这座塔几次。然而这位霸主的双手被捆绑住了。如果他引入太多力量保护这座建筑,那这座塔将不再是个秘密。这吸引了许多好奇的家伙和好管闲事的天界生物前来调查。鼠疫魔王对此感到沮丧,因为他认为在得到自己的塔前,他不配与焦炎将军或是 奥伊诺罗斯Oinoloth 平起平坐。
Bubonix is unique among altraloths in that he retains an altraloth as his supreme lieutenant-another diseased champion, called Cholerix. Cholerix has two primary tasks. She oversees the yugoloth army encamped around the tower and personally meets with tanar'ri lords to forge mercenary contracts on behalf of Bubonix. Cholerix remains loyal to Bubonix only as long as her exorbitant salary is paid-a condition that Bubonix seems more than willing to fulfill. Cholerix’s vital services have proved invaluable to the Overlords operations and have filled his coffers with gold many times over. At Bubonix's call are thousands upon thousands of yugoloth mercenaries organized into armies for sale to the highest bidders. Most of these are stationed on the Gray Waste, but some are stationed around the Tower of Incarnate Pain to protect the tower and the altraloth. Bubonix's yugoloth armies on Carceri are constantly harassed by the native gehelreths. Apomps, the gehelreth power, bears no love for yugoloths and seeks to waylay Bubonix whenever possible. Currently, the gehelreths have destroyed the tower only a handful of times. But the Overlord’s hands are tied. Should he bring in too many forces to protect the construction will no longer be a secret. This invites many curious bashers and meddlesome celestials to investigate. Bubonix is frustrated to no end over this as he does not see himself being considered an equal to either the General or the Oinoloth until he gets his own tower.
[印记城黑话:Basher——某人,中性词。一般但不总是,暗指其是个暴徒或打手.]

计划&目标Plots & Goals:

  鼠疫魔王计划实现对纯粹邪恶的三巨头统治——终有一天,他将与焦炎将军和奥伊诺罗斯鼎足而立。谁也说不准这对多元宇宙而言意味着什么,但绝对不是什么好兆头。指挥官The Commander 正在慢慢成为 下层位面the Lower Planes 的重要力量,但他还远没有焦炎将军那样强大。鼠疫魔王希望在苦痛具现之塔完工时,这种情况能得到纠正。
Bubonix plans to complete the unholy triumvirate of pure evil that will one day be comprised of himself, the General of Gehenna, and the Oinoloth. What that means for the multiverse is anyone’s guess, but it doesn't bode well. The Commander is slowly becoming a significant force on the Lower Planes, but he is far from being as powerful as the General. This is a situation Bubonix hopes to rectify when the Tower of Incarnate Pain is completed.

  鼠疫魔王向塔纳厘领主们投喂了关于 巴特祖魔鬼baatezu 部队规模与部署情况的假情报,以此创造一种魔鬼们的入侵迫在眉睫的恐惧。焦虑的 深渊领主Abyssal lords 于是雇佣了多余的尤格罗斯魔雇佣兵。虽然从未有人详细讨论过,但极有可能鼠疫魔王和焦炎将军在为彼此互利而在交换关于 血战the Blood War 的情报。
Bubonix feeds the tanar'ri lords misinformation on baatezu troop size and deployment in order to create fears of impending baatezu invasions. The anxious Abyssal lords then hire on more yugoloth mercenaries than necessary. While never discussed, it is extremely probable that Bubonix and the General exchange information on the Blood War for each others mutual benefit.